A keresőoptimalizálást alapvetően három fő részre lehet osztani: technikai és tartalmi SEO-ra, illetve linképítésre. Ebben a blog bejegyzésben a technikai SEO-t mutatjuk be részletesebben. Összegyűjtöttük a legfőbb tudnivalókat ezzel kapcsolatban, illetve a leggyakoribb hibákat, amiket semmiképp se kövessünk el.
Kövesse az alábbi tanácsainkat, és kerüljön előrébb a találati listán, és szerezzen új vevőket ennek az ingyenes technikának a segítségével!
Weboldal sebessége és a képek mérete
A weboldal nem megfelelő sebessége az egyik leggyakoribb technikai SEO hiba, illetve az egyik legnagyobb mértékben ez befolyásolja a technikai SEO értékünket. Viszont jó hír, hogy viszonylag könnyen orvosolható, ha ilyen probléma merül fel a honlapunkon.
Először is érdemes ellenőrizni saját weboldalunk sebességét, melyet több oldalon is megtehetünk. Az egyik legrészletesebb ellenőrzést az Ubersuggest nevű oldalon tehetjük meg, ahol komplett SEO auditot végezhetünk. Desktopos és mobilos megjelenésnél is fontos, hogy maximum 2-3 másodperc alatt betöltődjön a weboldal. A gyors oldalsebesség azonban nem csak keresőoptimalizálás szempontjából fontos. Egy érdeklődő sem fog hosszú másodperceket várni egy oldal betöltődésére, és túl hosszú várakozás helyett inkább visszalépnek a keresőoldalra, hogy inkább konkurenseink ajánlatait nézzék meg.
Amennyiben több idő a honlapunk betöltődése, mint 2-3 másodperc, érdemes megvizsgálni ennek okait. Leggyakrabban a problémát a nagyméretű képek okozzák. De mit is tehetünk ezekkel? Számos olyan ingyenesen használható weboldal létezik már, amelyekkel a kép minőségének romlása nélkül csökkenteni tudjuk ennek méretét. Érdemes tehát ezeket használni, majd a lekicsinyített képeket feltölteni weboldalunkra.
A képeknél szintén fontos megemlíteni, hogy az ALT tag-ekről ne feledkezzünk meg! Itt érdemes keresőoptimalizálás szempontjából számunkra fontos kulcsszavakat használnunk.
SSL tanúsítvány
Az utóbbi évek algoritmus frissítései alapján az egyik legfontosabb SEO tényező az SSL tanúsítvány lett. De mi is ez pontosan?
Az SSL (Secure Socket Layer) tanúsítvány egy olyan protokoll, ami biztosítja a biztonságos, titkosított csatorna kialakítását a honlap látogatója és szerverünk között.
Amennyiben nem vagyunk benne biztosak, hogy a mi weboldalunk rendelkezik-e ilyen tanúsítvánnyal, könnyen ellenőrizhetjük. Ha a címsorban megjelenik a zárt lakat ikon, és a weboldalunk URL-je előtt a https, és nem a http kifejezés szerepel, honlapunk rendelkezik a szükséges tanúsítvánnyal.
Ha esetleg nem rendelkezünk ezzel a tanúsítvánnyal, a tárhely szolgáltatónknál tudjuk igényelni. Szerencsére a szolgáltatók jelentős része ezt már ingyenesen biztosítja mindenki számára.
Duplikált tartalom
Duplikált tartalomról alapvetően két esetben beszélhetünk:
- ha egy az egyben átemelünk bizonyos tartalmakat a weboldalunkra máshonnan,
- ha mi továbbítunk tartalmakat más weboldalak számára – például fontos bejelentéseket, sajtóközleményeket- és ezeket a tartalmakat mások szó szerint közlik.
Ilyen esetekben jelezni kell a Google számára, hogy duplikált tartalomról van szó, és a forrást „canonical” jelöléssel kell ellátni a kódsorban. Amennyiben ezt beállítjuk ezekben az esetekben, a duplikált tartalom nem fogja visszavetni a SEO értékünket.
URL struktúra
Fontos technikai SEO szempont a jó URL struktúra kialakítása is weboldalunkon.
Ezt érdemes már rögtön a honlap elindulásánál szem előtt tartani, de utólag is lehet rajta módosítani, amennyiben szükséges. Figyeljünk rá, hogy az URL-jeink tartalmazzák a főbb kulcsszavainkat, semmiképp se tartalmazzanak csak random betűket és számokat egymás után.
Ha figyelünk erre az apró beállításra, az nagyban segítheti a SEO értékeink javulását.
Rossz belső linkeltség
Fontos, hogy a honlapunk a keresőmotorok számára könnyen feltérképezhető belső linkeltséggel rendelkezzen. A Google Search Console-ba egyszerűen feltölthetjük webhely térképünket, ezzel segítve az indexelhetőséget.
Ne feledkezzünk meg arról, hogyha olyan linket helyezünk el weboldalunkon, melyet nem szeretnénk indexeltetni, minden esetben használjuk a „nofollow” megjelölést a kódsorban.
Célszerű folyamatosan figyelemmel kísérni webhely látogatottságunkat is. Amennyiben azt látjuk, hogy egy oldalra sok látogató érkezik, helyezzünk el rajta átvezető linkeket honlapunk más oldalaira is. Így nő az weboldalon töltött idő, és ez szintén javítja SEO értékünket.
301-es és 302-es átirányítás
Ha átalakítjuk a már meglévő weboldalunkat- akár csak új designt kap, akár teljes strukturális átalakításon esik át- figyeljünk arra, hogy a régi URL címeket átirányítsuk az újra! Ennek két módon történhet, 301-es, vagy 302-es átirányítással.
A 301-es átirányítással jelezni tudjuk a Google-nak, hogy a régi URL SEO értéke az új URL-re költözött, és az előzőt már ne indexelje, csak az újat.
A 302-es átirányítás során nem viszi át az új oldalra az indexelést. Akkor alkalmazandó, ha valamilyen időszakos dolgot teszünk ki az oldalra, például egy speciális akciót, vagy pár napig tartó tanfolyamra feliratkozási lehetőséget. Ilyenkor a főoldalt erre az egyedi weboldalra akarjuk irányítani, viszont ezt az időszakos oldalt értelemszerűen nem szeretnénk indexelni.
A technikai SEO beállításoknál sok esetben elegendő kérnie a weboldala fejlesztőjét, hogy a fenti beállításokban segítsen Önnek. Ha további segítségre lenne szüksége, egy átfogó SEO auditra, vagy a weboldala keresőoptimalizálására, keressen minket bizalommal!