2020: milyen új trendek várhatóak az online világban?

2020: Milyen trendek várhatóak a webfejlesztés és az online marketing terén? Olvassa el cikkünket, ne érjék váratlan meglepetések!
plan new year

Milyen újdonságokat és trendeket tartogat számunkra 2020?

 

A régi-új trend: chatbotok

Ez a trend nem új keletű, hiszen a chatbotok egyre elterjedtebbek Magyarországon is, viszont 2020-ban várhatóan továbbra is töretlen népszerűségnek fognak örvendeni.

A vásárlókkal való kapcsolattartás, és az azonnali válaszadás egyre inkább elvárás ügyfeleink részéről. Senkinek nincs ideje már hosszú perceken keresztül keresgélni a weboldalunkon információ után kutatva. Mindenki azonnali választ vár kérdéseire. Ebben segítenek a chatbotok.

A chatbotok lehetővé teszik, hogy egy 0-24 órás „ügyfélszolgálatot” biztosítsunk vásárlóink részére. Bár az ügyfelekkel való kapcsolattartást egyelőre biztosan nem fogják kiváltani, de arra a célra mindenképpen jók, hogy általános kérdéseket megválaszoljanak, vagy egyszerűbb feladatokat (pl. időpontfoglalás) elvégezzenek helyettünk.

A chatbotokkal tehát jelentősen tudjuk növelni az ügyfélélményt, és munkát vesznek le a vállunkról. Miért is ne használnánk őket 2020-ban?

 

Hang alapú keresés előretörése

A felhasználók számára fontos, hogy egyszerűen fel tudják tenni kérdéseiket, és ezzel egy időben, gyors választ is kapjanak rájuk. Azonban vannak olyan helyzetek, amikor egyszerűbb hang alapú keresést indítaniuk, mint beírni a keresőbe az adott kérdést.

Keresőoptimalizálás szempontjából fel kell készülnünk arra, hogy a hang alapú keresés elterjedésével, változni fognak az optimalizálással kapcsolatos irányelvek. Ugyanis máshogy keresünk írásban, mint szóban. Írásban hozzá vagyunk szokva a kulcsszavas kereséshez (például: női fodrász, budapest), szóban viszont továbbra is alapvetően teljes mondatokban tesszük fel kérdéseinket (például: Hol van női fodrász a közelemben?).

Így tehát a weboldalunkra szánt tartalmak optimalizálásánál érdemes lesz ezt az új trendet is figyelembe vennünk.

Web applikáció vs. applikáció

A progresszív webes applikációk funkcionalitásukat tekintve nagyon hasonlítanak a mobil applikációkhoz. Segítségükkel növelhetjük konverziónkat, illetve weboldalunk mobilos használata is jelentősen egyszerűsödik.

Milyen előnyei vannak egy webes alkalmazásnak?

  • rugalmas és könnyű használat
  • egy részük offline is használható
  • más eszközökkel is könnyen szinkronizálhatóak
  • nem kell letöltenünk a Play áruházból, vagy az Appstore-ból
  • a webes applikáció nem foglal helyet egy készülékünkön sem

A webes applikációk egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, és ez a trend várhatóan a jövő évben is jelen lesz. Amennyiben egy új szolgáltatás bevezetését tervezzük a jövő évtől, és applikáció készítését fontolgatjuk, érdemes lesz elgondolkozni inkább egy progresszív webes applikáció fejlesztésén.

 

Vásárlói élmény előtérbe kerülése

2020-ban az online marketingben még inkább előtérbe kerül a vásárló maga. Egyre erőteljesebb a paradigmaváltás a marketing területén. Már nem csak arról szól, hogy az ügyfelet meg kell győzni, hogy tőlünk vásároljon, vagy hogy a mi cégünkkel dolgozzon együtt. Ehelyett a cél, hogy olyan ügyfélélményt nyújtsunk, ami miatt újra és újra minket akar választani.

Az online világ a mindennapjaink részévé vált, és ez több hatalmat adott a vásárlóknak is. Már nem csupán passzív szereplői a vásárlási folyamatnak, akiket terelgetni kell és informálni mindenről. Meg van minden eszközük és forrásuk ahhoz, hogy maguk járjanak utána az információknak. Éppen ezért, többet kell nyújtanunk nekik puszta információnál!

És mivel növelhetjük az ügyfélélményt? Például hatékony, barátságos és meggyőző szolgáltatással, és egyszerű fizetési feltételekkel. De a korszerű technológia, a mobilbarát megjelenés és a jó design szintén pozitívan hathat az ügyfélélményre.

 

Perszonalizáció mindenek felett

Napjainkban az esetek többségében problémát jelent, hogy a weboldalunkra látogatók igen jelentős része soha nem válik tényleges ügyfelünkké. Ez azonban általában nem amiatt van, hogy rossz a marketingünk, vagy nem a megfelelő embereket érjük el. A problémát sok esetben az okozza, hogy az üzenet, amit kommunikálunk, nem passzol, és nem is passzolhat minden látogatóhoz. Ebben segít a perszonalizáció!

A személyre szabott weboldalakkal sokkal nagyobb valószínűséggel lesz a látogatóból végül valós ügyfél. De hogyan érhetjük ezt el?

Elég csak a nagyobb külföldi webshopokra gondolnunk, ahol a főoldalon már személyre szabott, névre szóló ajánlatokkal várnak minket. Például ha korábban vettünk már valamilyen terméket, akkor nem meglepő módon, legközelebbi látogatásunknál valamilyen kiegészítő ajánlattal találkozunk az oldalon.

Másik lehetőség a személyre szabott ajánlatokhoz az automatizáció. Ez egy olyan folyamat, mely során ügyfeleinket pontosan beazonosítjuk, nyomon követjük vásárlói útjukat, meghatározzuk érdeklődési körüket, és ezek alapján az információk alapján személyre szabott ajánlatokkal készülünk számukra. Ha egy érdeklődő például letöltötte a webshop indításról szóló ebookunkat, elolvasta cikkeinket ebben a témakörben, akkor valószínűsíthetjük, hogy érdeklődik a webshop indítás iránt. Innentől pedig már „csak” annyi a dolgunk, hogy a megfelelő ajánlattal keressük meg.

Az elmúlt években a hirdetési költségek jelentősen nőttek, és egyre nehezebb sikeres kampányokat futtatni. 2020-ban tehát elengedhetetlen lesz új utat keresnünk, ha sikeres marketingtevékenységet szeretnénk.

2020-ban a sikeres marketinghez vezető egyik út pedig a perszonalizáció lesz.

social marketing

Ne feledkezzünk meg a marketing stratégiáról!

A marketing sikeressége nem csak azon múlik, hogy követjük az újdonságokat. Elolvashatjuk az összes legújabb trendről szóló cikket, mint amilyen ez is, de van ennél egy sokkal fontosabb feladatunk, ha sikeres marketinget szeretnénk.

A marketing egyre komplexebbé válik. Hol van már az az időszak, amikor elegendő volt egy csatornán futtatni egy sikeres kampányt? Ahhoz, hogy egy vállalat 2020-ban is sikeres lehessen, a marketing céloknak összhangban kell lenniük a vállalati célokkal. A stratégiai marketing terv meghatározza a célokat, és azokat a taktikai elemeket, melyekkel ezeket a célokat elérhetjük. Ne feledkezzünk tehát meg róla, hiszen a tervezés legalább olyan fontos, mint a megvalósítás.

És mikor lenne alkalmasabb az idő a jövő évi marketing tevékenység megtervezésére, mint az év vége?

 

Amennyiben szeretne felkészültebben belevágni az új évbe, esetleg már konkrét elképzelései is vannak, és segítségre lenne szüksége ezek megvalósításában, keressen minket bizalommal!

 

OSSZA MEG A BEJEGYZÉST!

TOVÁBBI POSZTOK

Blog

Identity and Access Management (IAM) #itsec

Az IAM az IT-biztonság alapvető eleme, amely lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy kezeljék és ellenőrizzék az erőforrásaikhoz és adataikhoz való hozzáférést.

Blog

Cloud Security #itsec

A felhőalapú biztonság a felhőben tárolt adatok, alkalmazások és infrastruktúra védelme érdekében bevezetett technológiák, házirendek és vezérlők összességét jelenti. Ahogy egyre több szervezet helyezi át tevékenységét a felhőbe, a felhőalapú biztonság egyre fontosabbá válik.