7 webdesign hiba, amivel elriasztja a weboldalára látogatókat

A tartalom ne jelenjen meg nem várt helyeken

Mivel az emberek egyre kevesebb időt töltenek a weboldalakon, így fontos, hogy az általuk keresett információt minél gyorsabban megtalálják. Ha a tartalmakat nem várt helyekre tesszük, az gyorsan zavart okozhat náluk, ami miatt inkább elnavigálnak a weboldalunkról.

Fontos, hogy az egyes kategória megnevezéseknél egyértelmű legyen, hogy mit is takarnak pontosan. A tartalmak csoportosításánál arra is figyelnünk kell, hogy ezek a felhasználók gondolkodásmódja szerint legyenek kialakítva. Hiába teljesen egyértelmű és logikus számunkra valami, ha a felhasználók teljesen más logika mentén gondolkodnak, és nem találják meg emiatt a fontos információkat.

Ezek kiküszöbölésére célszerű úgynevezett usability tesztet végeznünk a weboldal, webshop, szoftver stb. élesítése előtt.

 

Semmitmondó, nem vált ki érzelmeket a látogatókból

Nem csak a reklámok esetén fontos az érzelmek kiváltása, hanem a webdesign esetén is, hiszen az emberek többsége érzelmeken alapuló döntéseket hoz. Leginkább ezek a döntések határozzák meg azt, hogy végül megvásárolnak-e egy terméket, feliratkoznak-e egy hírlevélre, megadják-e az email címüket stb.

Épp ezért, a jól megfogalmazott szövegen túl fontos, hogy a webdesignnal is elősegítsük a pozitív érzések kiváltását és az elköteleződést. Erre számos lehetőségünk van:

  • Megfelelő, harmonikus színek alkalmazása. Minden szín más érzést vált ki belőlünk, így fontos, hogy a weboldal szövegezéséhez illő, illetve a marketing céljainkat segítő színeket használjunk. Például a kék szín stabilitást, a fekete erőt és professzionalizmust, a piros szenvedélyt és intenzitást, a sárga pedig optimizmust és fiatalságot sugároz.
  • Képekkel is befolyásolhatjuk a felhasználói élményt, hiszen egy jó illusztrációval gyakran könnyebb elmagyarázni valamit, mint egy hosszú szöveggel. A képek segítenek a figyelemfelkeltésben, és a gyorsabb információ feldolgozáshoz is hozzájárulnak.

A kevesebb néha több

Ma már rengeteg webdesign irányvonal közül tudunk választani, és a bőség zavarában nem mindig egyszerű kiválasztani a legmegfelelőbbet. Tetszenek a flat design bizonyos elemei, ugyanakkor jó lenne árnyékokat, 3D elemeket is használni, no meg persze animációkat is. Ha minden olyan elemet beemelünk a weboldalba, ami tetszik, az azt fogja eredményezni, hogy a honlap vizuálisan túlságosan összetett lesz. Számos felmérés készült már ebben a témában, és a felhasználók az egyszerűbb, letisztult, kevésbé összetett weboldalakat preferálják.

De akkor mi alapján érdemes választani a rengeteg lehetőség közül?

Első körben érdemes meghatároznunk azt a fő marketing üzenetet, márkaértéket, amit szeretnénk az oldalon közölni. Minden egyes design elemnek ezt a fő üzenetet és értéket kell segítenie, erősítenie. Lehet egy design megoldás szuper kreatív, ha az sehogy sem kapcsolódik a fő mondanivalónkhoz, az zavart okoz a felhasználóban, és nem segíti elő a későbbi konverziót.

 

Rosszul meghatározott célcsoport, vagy ami még rosszabb, mindenkit megszólító design és üzenet

Fontos még a weboldal megtervezése és a fejlesztés előtt meghatározni, hogy ki is a fő célcsoportunk. Ez egyrészt marketing szempontból is fontos, hiszen azt az üzenetet, amit a célcsoportunkkal közölni szeretnénk, igazán hatásosan csak egy személyre szabott szövegezésű és designú weboldallal tudunk.

Ahhoz, hogy a honlap minél személyre szabottabb legyen, érdemes úgynevezett buyer personákat meghatároznunk. A personák részletes elemzésénél pontosan ki fog derülni, hogy mik azok a főbb üzenetek, és design megoldások, melyeket célszerű használnunk a weboldalon.

Ahogy a marketingben, úgy a designban is igaz, hogy nem szabad mindenkihez szólnunk, nem lehet mindenki a célcsoportunk! Fontos tehát megvizsgálni, hogy kik látogatják leggyakrabban a weboldalt, és az ő igényeik szerint kialakítani a designt.

 

A felhasználók reklámnak hiszik a tartalmat

A felhasználók folyamatosan reklámokkal találkoznak offline és online is. Egyre több közöttük már tudatos reklám kerülő, így ha egy weboldal a grafikájával reklám érzetet kelt, nagy valószínűséggel el fognak navigálni az oldalról.

Sok olyan design elem van, amit a designerek előszeretettel használnak, hiszen ezekkel kiemelhetik a weboldal bizonyos elemeit, például keretekkel és különböző grafikákkal. Azonban minél kidolgozottabb egy link körüli design, annál inkább reklámhatást kelt.

 

Egyediség hiánya

De ne felejtsük el az sem, hogy egy cég számára elengedhetetlen, hogy meg tudja különböztetni magát a versenytársaitól. A webdesign kialakításánál rengeteg ingyenes lehetőség áll minden vállalkozás számára, ingyenes design sablonok, ingyenes képek és illusztrációk. Azonban ha minden weboldal hasonlóan néz ki, ha mindenhol ugyanazok a képek köszönnek vissza, akkor nehéz megkülönböztetnünk magunkat, és meggyőznünk az érdeklődőket, hogy minket válasszanak.

Épp ezért célszerű az ingyenes lehetőségek helyett egyedi designt használni a weboldalunkon, és amennyiben van rá lehetőség, akkor saját képeket és illusztrációkat.

Elavult technika és tartalom

Bár a felhasználók többsége már inkább okostelefont használ internetezéshez, a weboldalak jelentős része még mindig nem reszponzív, vagyis nincs mobil nézetre optimalizálva. Nem reszponzív weboldalaknál mobil nézeten a tartalom annyira apró betűvel jelenik meg, hogy teljesen olvashatatlan a felhasználó számára, aki így rögtön vissza is fordul az oldalról. Elengedhetetlen tehát a megfelelő reszponzív design megtervezése és a weboldal optimalizálása.

Ha a weboldalunk a 10 évvel ezelőtti trendeknek megfelelően néz még mindig ki, és az utolsó tartalmi frissítés évekkel ezelőtt volt, akkor az oldalra látogatók joggal hihetik azt, hogy cégünk már meg is szűnt, ezzel pedig sok vásárlót veszíthetünk. Ha úgy érzi, hogy céges honlapjának design-jára ráfér egy vérfrissítés, vagy új tartalmakat szeretne megjelentetni rajta, mindenképp keressen fel egy szakértő csapatot!

 

Most egy percre képzelje el, hogy új weboldala teljesen egyedi megjelenésű, és a design kialakítása követi a felhasználói elvárásokat és igényeket is, ezzel segítve a vevőszerzést. Nos, ha egy szakértő csapatot bíz meg a design megtervezésével, akkor mindez nem marad egy vágyálom. Vegye fel velünk a kapcsolatot, és álmodjuk meg közösen új weboldala designját!

 

OSSZA MEG A BEJEGYZÉST!

TOVÁBBI POSZTOK

Rendszerüzemeltetés

Túl a DevOps-on: Az adatbiztonság jövője a DevSecOps!

A DevSecOps nem más, mint a DevOps utódja, a devops bevezetésével kialakul a megfelelő infrastruktúra, egy fenntartható és folyamatos monitorozás alatt álló rendszer. De vajon mi felel az adatbiztonságért?

Keressen minket bizalommal!

© Copyright 2021 devwing | Made with ❤ & ☕ | ADATkezelési tájékoztató