Az 5 leggyakoribb marketing hiba webshopokban

Azonban mindezeken felül nem szabad megfeledkeznünk a marketingről sem. Ugyanis hiába van nagyszerű termékünk, és egy gyorsan, és stabilan működő webshopunk, ha a vásárlók nem is tudnak a létezéséről. Épp emiatt fontos, hogy a marketinggel is foglalkozzunk, és pontosan meghatározott stratégiát készítsünk már az indulás előtt.

Egyre több kisebb-nagyobb webshop indult az utóbbi időben a piaci változásokra és igényekre reagálva. Azonban ezek többsége hemzseg a különböző marketing hibáktól. Amennyiben Ön is épp webshop indításon töri a fejét, olvassa el alábbi blog bejegyzésünket, melyben összefoglaltuk a leggyakoribb marketing hibákat webshopok esetén!

 

1. hiba- Piackutatás elmaradása

Talán az egyik legfontosabb, amivel kezdenünk kell, az egy alapos piackutatás, és az alapok lefektetése. Hiszen ha ez kimarad, és nem konkrét adatokra alapozzuk későbbi marketing stratégiánkat, akkor könnyen felesleges és hiábavaló pénzégetésbe kezdhetünk. Egy piackutatás azonban segít abban, hogy későbbi üzleti és marketing céljainkat könnyebben elérhessük.

De mit is kell pontosan megvizsgálnunk egy piackutatás során? Röviden: mindent, amit csak tudunk.

Először is fel kell mérnünk, hogy kik a versenytársaink. Érdemes megvizsgálnunk, hogy ők pontosan milyen termékeket, szolgáltatásokat kínálnak, és mekkora az átfedés a mi termékkínálatunkkal, vagy szolgáltatásainkkal. Érdemes megvizsgálni jelenlegi marketing tevékenységeiket is. Mi a fő mondanivalójuk, mi a USP-jük, milyen kampányokat futtatnak jelenleg, milyen felületeken elérhetőek, és hol hirdetnek. Ezeket az információkat is érdemes figyelembe vennünk, amikor kialakítjuk saját marketing tevékenységeinket.

A konkurencia vizsgálaton túl érdemes saját termékünket, szolgáltatásunkat is megvizsgálni a piacon. Van-e már igény rá, a potenciális vásárlók érdeklődnek-e már utána, tehát egy érett vásárlási szakaszban vannak-e? Vagy még nincs a köztudatban ez a termék, vagy szolgáltatás, és egy igényteremtő, edukációs kampánnyal kell indítanunk a marketing tevékenységünket?

A piackutatás során a célcsoportunkat is meg kell vizsgálnunk. Nem elegendő csupán a demográfiai besorolás, ennél sokkal pontosabb buyer personákat kell meghatároznunk. Mik a célközönségünk problémái, melyekre megoldást nyújthat a termékünk, milyen céljaik vannak, amit el szeretnének érni, mely csatornákon elérhetőek stb.

 

2. hiba- Marketing stratégia hiánya

A piackutatást követően érdemes kidolgoznunk részletes marketing stratégiánkat, meghatározni céljainkat, és kialakítani taktikai és kampány terveinket.

Számos olyan webshopot látni, ahol ezek hiányában össze-vissza kezdenek bele különböző marketing tevékenységekbe. Amiatt, mert valami épp felkapott a marketing szakmában, és azt ígérik, hogy 10-ből 9-szer működik, egyáltalán nem biztos, hogy a mi webshopunk számára is jó megoldás lesz! Hiába népszerű az influenszerekkel való reklámozás, vagy a töménytelen mennyiségű videós tartalom, vagy a csali termék, ha a célpiacunk számára ezek nem vonzó tartalmak.

Egy komplex, mindenre kiterjedő stratégia kialakítása azonban marketing tudás hiányában sok vállalkozó számára nehéz lehet. Mivel minden későbbi tevékenységünket erre alapozzuk, ezért érdemes szakértő segítségét kérni, hogy üzleti céljainkat el tudjuk érni.

3. hiba- Marketing szempontból rossz webshop felépítés

A webshop felépítése során is érdemes odafigyelnünk arra, hogy a marketing segítségével támogassa céljainkat.

A leggyakoribb hibák, melyeket webshopokban látni lehet:

  • Nem felhasználóbarát, marketing szemléletű és nem elég egyedi UX használata a webshopban.
  • CTA (Call to Action) gombok nem megfelelő helyekre elhelyezése, rossz cselekvésre ösztönző szövegek írása. Nagymértékben tudjuk növelni a konverziónkat, ha nagyobb figyelmet fordítunk a CTA gombokra, és a megfelelő üzenettel bírjuk cselekvésre, vásárlásra a webshopra látogatókat.
  • USP-nket nem emeljük ki a webshopban, nem hangsúlyozzuk ki, hogy miért minket érdemes választania az érdeklődőnek.
  • Termékleírások nem megfelelőek. Sok helyen látni, hogy egy az egyben a gyártó leírását teszik csak ki a termékekhez, azonban ez SEO szempontból a legrosszabb, amit tehetünk. Igyekezzünk egyedi, vonzó, az érdeklődést felkeltő leírásokat írni minden termékhez, vagy bízzunk meg ezzel a munkával egy szövegírót
  • Egy jó pillanatban felugró ablak, mely nem zavarja nagyban az oldalra látogatót, szintén növelheti a konverziók arányát. Érdemes kitalálnunk valamilyen egyedi ajánlatot, mellyel sikeresen vissza tudjuk fordítani az érdeklődőket, hogy végül ténylegesen vásárlókká váljanak.
  • Bár nem kimondottan marketing hiba, de mindenképp érdemes megemlíteni, hogy csak megbízható, stabilan működő és gyors webshop keretrendszert használjunk. Nincs annál bosszantóbb egy felhasználó számára, amikor hosszú másodperceket (igen, másodperceket!) kell várnia egy-egy termékoldal betöltésére, vagy a kosárba helyezésnél, vagy a fizetésnél jelentkezik valami probléma a webshopban. Bármennyire is megszeretné venni a terméket, egy-egy lassulás vagy hiba esetén garantáltan inkább átmegy a konkurencia webshopjába, hogy ott vásárolja meg a terméket.

 

4. hiba- Marketing aktivitás hiánya

Bármilyen terméket vagy szolgáltatást is árul, bármekkora is legyen a piac mérete, a potenciális vásárlók viszonylag ritkán kelnek fel úgy reggel, hogy most azonnal vásárolni szeretnének Öntől. Nyilván vannak speciális esetek, de általában vagy igényfelkeltésre van szükség, vagy ha már az igény megszületett, akkor fel kell tennünk a webshopunkat a vásárlók „radarjára”. Ahhoz, hogy elérhessük a potenciális vásárlókat mindenképp marketingre van szükségünk!

Minden piac más, így nincs egy egységes marketing receptúra, vagy check list, ami minden webshop esetén érvényes, és mindenkinél működni fog. Egy igazán személyre szabott marketing tevékenységhez érdemes szakember segítségét kérni. Ez sok felesleges pénzkidobástól kímélheti meg vállalkozásunkat.

Azonban van pár olyan dolog, amivel nagy hibát egy webshop tulajdonos sem fog elkövetni, sőt:

  • Ne feledkezzünk meg a kulcsszó kutatásról! Rengeteg ingyenes eszközzel utána lehet már nézni, hogy melyek azok a kifejezések, melyekre a célcsoportunk előszeretettel keres. Érdemes a webshop contentjét tehát úgy elkészíteni, hogy ezeket a kifejezéseket használjuk, így organikusan nagyobb eséllyel juthatunk el célcsoportunk tagjaihoz.
  • Igyekezzünk olyan tartalmat kitenni a webshopunkra, mellyel megtudjuk szólítani a célcsoportunkat, és segíteni tudjuk, hogy végül nálunk vásároljanak. A jó tartalom felbecsülhetetlen, és nem csak keresőoptimalizálás szempontjából. Egy jó tartalom érzelmeket vált ki, és segítségével ösztönözhetjük a vásárlási kedvet.
  • Fontos, hogy a célcsoportunkra szabott kampányokat és aktivitásokat tervezzük. Hiába felkapott egy-egy módszer, vagy csatorna, ha az a mi célcsoportunknál pont nem működik, vagy nem elérhetőek ott, akkor teljesen felesleges pénzköltésbe fogunk kezdeni.
  • Ne feledkezzünk meg a keresőoptimalizálásról, hiszen organikusan, hirdetési költség nélkül is el lehet érni sok érdeklődőt.

5. hiba- Folyamatos adatelemzés és javítás elmaradása

Az online térben ma már mindent lehet, és kell is mérni. Egy webshop tulajdonos is számos hasznos adathoz juthat hozzá. Az alap analitikai értékek mellett (látogatók száma, visszafordulási arány, átlagosan megtekintett oldalak száma stb.) azonban érdemes megvizsgálnunk a webshop specifikus adatokat is, például az átlagos kosárértéket, a kosárelhagyások arányát is.

Nagyon sok információhoz juthatunk ezeknek az adatoknak a segítségével. Ha pedig azt tapasztaljuk, hogy például a kosárelhagyások száma folyamatosan növekszik, a látogatók nem konvertálnak olyan arányban, mint szeretnénk, akkor érdemes feltárnunk ezeknek az okát. Ha ugyanis egy rossz tendenciát vissza tudunk fordítani, hosszútávon sokkal nyereségesebb lehet vállalkozásunk.

 

Egy webshop sikeres marketingjének megtervezése és kivitelezése nagy szakértelmet igényel. Amennyiben Ön épp webshop indítását tervezi, és egy funkcionálisan jól működő, marketing szemlélettel készült webáruházat szeretne indítani, keresse bizalommal szakembereinket!

 

 

OSSZA MEG A BEJEGYZÉST!

TOVÁBBI POSZTOK

Rendszerüzemeltetés

Túl a DevOps-on: Az adatbiztonság jövője a DevSecOps!

A DevSecOps nem más, mint a DevOps utódja, a devops bevezetésével kialakul a megfelelő infrastruktúra, egy fenntartható és folyamatos monitorozás alatt álló rendszer. De vajon mi felel az adatbiztonságért?