Elégedettebb felhasználók = több vevő? – Hogyan segítheti a webdesign a vevőszerzést?

Nem kell designernek lennie ahhoz, hogy kiszúrjon pár olyan hibát meglévő vagy készülő honlapján, melyek zavarhatják a felhasználókat.

Vannak olyan alapvető tartalmi vagy design hibák, melyek rontják a felhasználói élményt. Nem csoda tehát, hogyha ezeket tapasztalják a weboldalán, akkor pár másodperc után vissza fognak fordulni. Így aligha tud majd új vásárlókat szerezni. Mik azok az alapvető elemek, melyeket mindenképp ellenőrizzen saját honlapján, ha elégedett látogatókat szeretne?

 

Tartalmak logikus megjelenítése és elhelyezése

Bár egyedi webdesignnal könnyen kitűnhetünk a versenytársaink közül, de nem minden esetben célszerű teljesen szembemennünk a megszokottal. Amikor egy weboldalon a felhasználók például átszeretnének kattintani egy másik aloldalra, akkor automatikusan fent fogják keresni a navigációs sort. Ha egy keresőszó alapján szeretnének megtalálni egy információt weboldalunkon, a keresőmezőt szintén fent fogják keresni. Abban az esetben, ha teljesen más helyekre tesszük a megszokott elemeket a weboldalunkon, az könnyen összezavarhatja a felhasználókat, ami miatt akár rögtön el is navigálhatnak az oldalunkról.

Az egyes elemek jó elhelyezésén túl fontos arra is figyelnünk, hogy a legfontosabb információkat az oldal tetején helyezzük el, és a tartalmak logikusan kövessék egymást. Egyre ritkább, hogy egy felhasználó teljesen legörget az oldal aljára, így fontos, hogy a konverziót eredményező elemeket és a call to action gombokat az oldal elején is elhelyezzük.

 

Kontraszt használat

Ahogy azt egy korábbi blog bejegyzésünkben is bemutattuk, a megfelelő kontrasztok használata elengedhetetlen egy weboldal esetén. A jól alkalmazott kontrasztokkal segíthetjük a felhasználókat a tartalom értelmezésében és a fontos információk gyorsabb megtalálásában.

Minden weboldal esetén érdemes előre meghatároznunk az „utat”, amit szeretnénk, hogy a felhasználók bejárjanak. Egy jól szerkesztett honlapon a kontrasztok használatával könnyen tudjuk vezetni a látogatók szemét, és ezzel elősegíthetjük a magasabb konverziót.

Kontrasztok esetén érdemes arra is figyelni, hogy inkább világos alapon használjunk sötét kiemeléseket. Hogy miért? Hosszabb tartalmak, főleg szövegek esetén, az inverz színhasználat nagyon megterheli a szemeket, és emiatt a látogatók kevésbé szívesen olvassák el a tartalmainkat.

A kontrasztok kialakításánál nem csupán a világos-sötét elemek helyes párosítására kell figyelnünk. A megfelelő, egymáshoz jól igazodó színkontrasztok megtalálása szintén fontos.

Színhasználat

A színek sok különböző dolgot tükrözhetnek, és mindegyikhez más-más tulajdonságot társítunk. Van, amelyik energikusságot sugároz, más megbízhatóságot, vagy épp szenvedélyt. Így egyáltalán nem mindegy, hogy adott termék, vagy marketing üzenet esetén milyen színeket használunk a weboldalon.

Ha egy üzenet mellé nem a megfelelő színeket használjuk, könnyen zavart, vagy visszatetszést válthatunk ki a weboldalra látogatóból. Az élénk sárga szín aligha illik egy temetkezési vállalat profiljába, míg a fekete egy gyerekjátékokat árusító webáruház esetén lenne furcsa választás.

 

Tipográfia

A különböző fontok között megkülönböztethetünk úgynevezett „talpas”, vagyis serif és „talpatlan”, vagyis sans serif betűket. Míg nyomtatásban leginkább serif betűkkel találkozunk, egy weboldalon kimondottan kerülendő ezek használata. Ennek az az oka, hogy képernyőn sokkal nehezebb olvasni ezeket a betűket.

Ma már rengeteg ingyenes font közül választhatunk, és ebben a kínálatban nehéz letenni egy mellett a voksunkat. Azonban minden esetben figyelni kell rá, hogy ne használjunk túl sok különböző típusút egy oldalon.

A felhasználói élményt ronthatja még, ha a betűk nem megfelelő méretűek. A méret meghatározásánál ajánlott számításba vennünk azt is, hogy a leendő látogatóink például átlagosan hány évesek. Idősebb célközönség esetén érdemes nagyobb betűméretet használnunk a weboldalon, mely könnyíti az olvasást. Nincs általános érvényű szabály a méreteket illetően, de 12-es betűméretnél semmiképp se használjunk kisebbet. Kivéve ha az adott tartalmat kifejezetten nem szeretnénk előtérbe helyezni.

Felhasználóbarát weboldal = egyértelmű elnevezések és gyors keresés

A felhasználók egyre kevesebb időt hajlandóak egy weboldalon eltölteni, így ez alatt a rövid idő alatt a lehető legjobb felhasználói élményt kell nyújtanunk nekik. Jellemző, hogy minél gyorsabban szeretnék megtalálni azokat az információkat, amik fontosak számukra, így erre érdemes figyelnünk a webdesign kialakítása során. Mire ügyeljünk, hogy ez teljesülhessen?

  • A menük, call to action gombok és linkek elnevezései legyenek egyértelműek. A felhasználó számára legyen teljesen egyértelmű, hogyha rákattint, akkor mit fog találni az oldalon.
  • Segítsük a látogatót a könnyű információszerzésben. Ha weboldalunkon sok tartalom van, helyezzünk el kereső mezőt.
  • Ne zsúfoljunk össze túl sok különböző tartalmat egy oldalon. A nagy információ kavalkáddal könnyen összezavarhatjuk a látogatót.

 

Bizonytalan benne, hogy meglévő honlapja megfelel-e a fenti kritériumoknak? Esetleg olyan weboldalt szeretne, mely a felhasználói igényeknek megfelelően készül? Vegye fel velünk a kapcsolatot, és segítünk egy olyan felhasználóbarát platform létrehozásában, mely ezzel egy időben az Ön marketing céljait is szolgálja.

OSSZA MEG A BEJEGYZÉST!

TOVÁBBI POSZTOK

Blog

Identity and Access Management (IAM) #itsec

Az IAM az IT-biztonság alapvető eleme, amely lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy kezeljék és ellenőrizzék az erőforrásaikhoz és adataikhoz való hozzáférést.

Blog

Cloud Security #itsec

A felhőalapú biztonság a felhőben tárolt adatok, alkalmazások és infrastruktúra védelme érdekében bevezetett technológiák, házirendek és vezérlők összességét jelenti. Ahogy egyre több szervezet helyezi át tevékenységét a felhőbe, a felhőalapú biztonság egyre fontosabbá válik.